Vår policy

Kvalitetspolicy – Utføre tjenester innen helse- omsorgs- og oppvekstsektoren med fokus på gode relasjoner, trygghet og høy etisk og faglig standard.

For å sikre at vi oppfyller vårt ansvar og våre forpliktelser overfor våre kunder, medarbeidere, brukere, samarbeidspartnere, leverandører og eiere og andre interessenter har vi forpliktet oss til følgende:

  • Levere våre produkter og tjenester til spesifiserte krav, til avtalt tid og avtalt pris.
  • Vi skal være en kompetansepartner for våre kunder innen våre fagfelt
  • Alle ansatte og selvstendige konsulenter er ansvarlige for kvaliteten på eget arbeid
  • Overholde gjeldende lover og forskrifter
  • Vi skal aktivt jobbe med forbedringsprosesser som gir verdi for våre kunder.

Ledelsens skal aktivt kommunisere Kvalitetspolicy internt. Vi er også bevisst på å kommunisere vår kvalitetspolicy til våre eksterne interessenter ved behov.

Miljøpolicy - Bærekraftig utvikling

Vi arbeider kontinuerlig for å redusere miljøpåvirkningen og øke miljøeffektiviteten i alle ledd i verdikjeden ved å forebygge og redusere ressursforbruk, utslipp og avfall.

For å lykkes i vårt arbeid har vi vedtatt følgende miljøpolitikk:

  • Dyrke miljøbevissthet i egen organisasjon.
  • Tilfredsstille miljøkrav gitt av myndigheter
  • Tilfredsstille miljøkrav og mål vi har pålagt oss selv
  • Effektiv styring av våre prosesser og ressursbruk
  • Miljøavvik rapporteres, og tiltak blir hurtig iverksatt
  • Gjøre våre leverandører og kunder til miljøpartnere

Arbeidsmiljøpolicy

  • Vi arbeider målrettet og kontinuerlig for å vedlikeholde og utvikle et sikkert og sunt arbeidsmiljø for alle ansatte i virksomheten og eventuelt andre som jobber på vegne av oss.
  • Aktiv forebygging av skader og redusere skadelig helsepåvirkning.
  • Vi skal ha tydelige mål og handlingsplaner for å utvikle vårt arbeidsmiljø
  • Vi er klar over lover og regler som gjelder for vår bedrift og at disse skal etterleves.
  • Vi skal være tilknyttet eksterne ressurser som skal bidra til å tilby helsefremmende aktiviteter slik at våre ansattes helse kan ivaretas på en best mulig måte.
  • Involvering og konferering med våre ansatte er aktive virkemidler som benyttes i utviklingen av vår bedrift


Likestillingspolicy Corvita

Vi forvalter betydelige ressurser og har ansvar for tjenester som har stor innvirkning på samfunnet. I alt vårt arbeid jobber vi for å fremme likestilling og hindre diskriminering på grunn av forhold som kjønn, graviditet, permisjon ved fødsel eller adopsjon, omsorgsoppgaver, etnisitet, religion, livssyn, funksjonsnedsettelse, seksuell orientering, kjønnsidentitet, kjønnsuttrykk, alder og kombinasjoner av disse forholdene.

1) Vi jobber aktivt, målrettet og planmessig for å fremme likestilling, inkludering og mangfold og hindre diskriminering, stereotypisering, trakassering, seksuell trakassering og kjønnsbasert vold på alle våre arbeidsområder.

  • Toppleder/direktørmøte skal orienteres om status for arbeidet og vurdere behov for nye eller endrede tiltak minst to ganger i året.
  • Alle underliggende enheter skal gjøre en årlig vurdering av behov og utfordringer, og iverksette tiltak på minst et av de områdene som er nevnt i policyen. Resultater av arbeidet og videre planer skal rapporteres på i forbindelse med årsrapporten.
  • Spørsmål om likestilling og diskriminering er inkludert i periodiske risikovurderinger.

2) Vi skal ha kunnskap om likestilling og risiko for diskriminering på alle områder vi jobber. 

  • Forskning og statistikk skal så langt det er mulig vurdere forskjeller og utfordringer knyttet til kjønn, etnisitet, religion, alder, graviditet, funksjonsnedsettelse, seksuell orientering, kjønnsidentitet, alder og kombinasjoner av disse.
  • Det skal i alle brukermedvirkningsprosesser innhentes erfaringer og innspill fra ulike grupper i samfunnet.

3) Vi skal sikre høy bevissthet og kompetanse om likestilling og diskriminering og stereotypisering i hele vår virksomhet og i vår oppgaveportefølje. Ansatte, de som bruker våre tjenester, leverandører og samarbeidspartnere skal kjenne til våre målsettinger på likestillingsområdet. 

  • Likestilling, diskriminering og stereotypisering skal være tema på minst to allmøter og et avdelingsmøte i året.
  • Vi stiller spørsmål om utfordringer i arbeidet med likestilling og mot diskriminering (både som arbeidsgiver og i arbeidet med tjenester) i dialogen med underliggende etater og virksomheter.

4) Tilfeller av diskriminering, trakassering, seksuell trakassering og kjønnsbasert vold avdekkes og håndteres.

  • Det oppfordres til å melde inn diskriminering, trakassering, seksuell trakassering og kjønnsbasert vold i vår avviks- og håndteringssystem, og i periodevise risikovurderinger.